PŘÍBĚH NAVENEK VELMI ÚSPĚŠNÉ FIRMY

Ředitel této firmy byl pro veřejnost úspěšný člověk. Strategicky si pěstoval lidskou image, bylo za ním vidět plno práce. Ve firmě byly nadprůměrné mzdy a zároveň i lidské pracovní podmínky.

Mysleli byste si, ideální středně velká firma. Zaměstnanci i klienti by tam měli být spokojení. Ale nedělo se tak.

Chtěla jsem Vám na tomto příkladu firmy ukázat, jaké problémy zde zrcadlily prostory jejího sídla. A zároveň jednoduchý způsob řešení nespokojenosti zaměstnanců.

Prostor firmy byl doslova různorodý, řeklo by se: „Každá ves, jiný pes.“ Různé druhy podlahových krytin, nábytku i obrazů upozorňovaly na rozporuplnosti názorů, stylů a postupy mezi jednotlivými odděleními i vedením firmy. Různorodost byla tak výrazná, že zde mohl vznikat až boj nebo intriky.

Jaké bylo tenkrát moje doporučení?

Nalézt pro firmu jednotný styl, který by se celou budovou vinul jako jedna barevná nit. Tento styl by měl být autentický s filozofií firmy a jejím vedením. Dále jsem považovala za velmi důležitý úklid v kanceláři pana ředitele. Tím nemyslím, že by uklízecí firma něco zanedbávala, to se zde rozhodně nedělo. Myslím tím především to, aby zůstaly v kanceláři pouze věci plně funkční a používané, ve skříňkách pouze aktuální – živé projekty. Podobně jsem navrhovala změnit celkovou výzdobu firmy.

Prostor tak začal být autentický s filozofií firmy a stal se pro firmu jasnou podporou. Vyměnilo se i několik zaměstnanců, to je pravda, zato nastoupili takoví, kteří lépe zapadli do stávajícího kolektivu. Z firmy odešlo napětí a chaos, upevnil se kolektiv, zlepšila se vzájemná komunikace i spolupráce. Vše se odrazilo i ve spokojenosti klientů.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.