NEOBVYKLE NA NEZAMĚSTNANOST

Dnešní ekonomika je v růstu. Firmám se daří. Obchody jen kvetou. Roste jedna stavba za druhou. Navenek se všem daří. A přece vznikl zásadní problém. Chybí KVALITNÍ ZAMĚSTNANCI.

Je vidět, že se na trhu práce dlouhodobě zanedbala jejich příprava. Zkušená starší generace postupně odchází do důchodu. Ve firmách doslova chybí náhrada. Hodně firem spoléhalo na pracovníky ze zahraničí, kterým nyní sotva po zaučení končí víza a nikdo přesně neví, kdy a jestli se budou schopni vrátit zpět do firmy.

Na co se zapomnělo? Do čeho nikdo nechtěl nebo nemohl investovat?

Na trhu práce doslova chybí jedna generace manuelně zručných lidí. Dnes i méně bystří žáci mají střední školu, se kterou pak v životě nenachází uplatnění a učňovská střediska téměř vyšla z módy. Často se i rodiče do nich bojí své dítě poslat. Snad se to brzy změní. Nová generace též vyžaduje více pracovní svobody a větší ohodnocení než „pokojná“ generace starší i to dělá problém.

Teď co s tím?

Na úřadu práce zůstává min. počet uchazečů o zaměstnání, kteří z různých důvodů práce schopni nejsou. Schopné pracovníky má rozebrané konkurence. A Vám dlouhodobý nedostatek zaměstnanců začíná dělat nejen problémy v kolektivu, ve vedení i v celkovém fungování firmy.

Mám pro Vás TYP!

Přeneste Váš OBCHODNÍ MODEL FIRMY vědomě do PROSTŘEDÍ FIRMY a získejte tím pro svoji firmu až 1/3 PODPORU. Od teď jednoduše začne prostředí pracovat pro Vás a nikoliv vy pro něj. Vaše firma se stane VĚDOMOU FIRMOU.

Pokud si připustíte tento fakt, vytvoříte víc, než příjemné prostředí pro Vaše zaměstnance. Vaše projekty se stanou autentické. Firma se více zastabilizuje. Dostanete příležitost zastavit se a podívat se na sebe, vyjasnit si svoje záměry a cíle, odstranit ukončené a nepotřebné projekty. Sami se budete cítit o hodně lépe.

Vaši zaměstnanci se u Vás budou cítit lépe. Změna prostředí firmy se stane jedním z východisek z krize.

Možná si teď říkáte, že 1/3 je pěkný díl podpory. Přesto pro pocit opravdové podpory potřebujete daleko víc. Máte pravdu, i pro mě je 1/3 málo.

Tedy co tvoří ty další 2/3 a jak vše spojit do jednoho celku?

Další důležitou třetinu tvoří VZÁJEMNÉ VZTAHY včetně KOMUNIKACE. Stejně důležité, je správné NASTAVENÍ PROVOZU FIRMY.

Ve firmách kde nejsou dobré MEZILIDSKÉ VZTAHY je často cítit strach a napětí.

Velice častým problémem ve firmách bývá vzájemná nedůvěra mezi vedením a zaměstnanci.

Mezi oběma tábory  pak panuje nenávist, arogance či opovržení, někde i šikana. Častým problémem též bývají intriky. Zaměstnanci v takové firmě nemají zájem o to, co dělají, ani o firmu. Cítí se neceněni, pouhým nástrojem pro výrobu peněz. Běžné jsou jejich nemoci, nikdo v takové firmě pracovat dlouho nevydrží.  Většina zaměstnanců chodí „do práce“pouze z existenčních důvodů.

Ani vedení se necítí dobře. Je pochopitelné, že nemá důvod mít zájem o takové zaměstnance. Vzniká tak začarovaný kruh. Všem chybí důvěra, radost z tvořivosti, uznání a ocenění. Přitom všichni si někde uvnitř sebe přejí pracovat v harmonickém kolektivu, ve kterém by se nemuseli jeden před druhým popírat a zároveň odvádět skvělé výkony.

Jde s tím vůbec něco udělat?

Pro vztahy platí jednoduché pravidlo. CO MI VADÍ NA DRUHÝCH, LEHCE MĚNÍM NA SOBĚ. Prostě vzájemné vztahy jsou odrazem nás samotných.

Zaměstnanci a vedení firmy jsou tedy propojeni jako dvě SPOJENÉ NÁDOBY. Když znáte tento princip, můžete pracovat sami na sobě a vaši zaměstnanci se stanou okamžitým zrcadlem vaší ÚSPĚŠNÉ PRÁCE.

Kde se lidé cítí dobře a funguje efektivně komunikace, vše funguje daleko snáz. Snáze se též čelí případným výzvám i změnám.

Tam kde je příjemné prostředí, komunikující příjemní lidé a fungující provoz, tam lidé pracují rádi a nemají potřebu utíkat ke konkurenci. Přirozeně se v takové firmě cítí spokojení, mají i větší efektivitu práce. Celkově to, co dostávají zvenčí, opět zase zpět vrací.

A znáte to, dobré zprávy se šíří velice rychle a tak i zájem pracovat v takové firmě velice brzy roste.

 

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.